Bloggarna jag läser!

 
 
Jag hade en period när jag läste hur mycket bloggar som helst. Nu pratar vi om typ 30 styck dagligen. Till slut så blev det lite för mycket och jag blev till och med riktigt stressad när jag gick in på Bloglovin och möttes av den lilla knappen med nya inlägg. Så nu har jag bantat ner mitt bloggläsande lite till dem jag tycker om allra mest. Jag tänkte att vi kanske kunde ta en liten titt på dem så ni som läser min får lite inspo till eventuellt nya upptäckter. Men jag gissar att ni redan är bekanta med de flesta av dem! 
 
 
 
 
Det är bara att klicka på bilderna för att komma till respektive blogg!
 
 
 
 
 
Älskade Karoline. En av de bloggar jag läst allra längst och en person som blev min vän just genom bloggandet. Nu är hon en av mina käraste vänner och jag tycker att ni ska kika in på hennes blogg dirrelidirr. Jag har med egna ögon sett hennes garderob och ja, denna kvinna har helt fantastiska klänningar. Inte nog med hennes fabulösa yttre, hon är en av de klokaste personer som går runt på denna jord. En jävla powerkvinna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Älskar Lovisas stil. Hennes fantastiska ögonmakeup och håret och kläderna. Hon är så duktig på att ta bilder och att få följa hennes liv i London är bara så najs. Ruffiga husfasader i East London. Love it. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Emma. Ungefär den driftigaste personen jag vet. Också en av de första bloggarna jag började läsa och en person som jag sedan fick lära känna. Så glad för det! Hennes lägenhet, hennes klänningar och smartheten i hennes hjärna är <3. Dessutom har hon nyligen blivit mamma till en så förfärligt söt liten knodd vid namn Majken. Det rycker i mina äggstockar vid blotta åsynen. 
 
 
 
 
 
 
 
Kläderna gaaaah! Så fina bilder. Lite liknande Lovisas blogg, men de är ju väldigt bra vänner så det är inte så konstigt. Här går jag in för inspo inspo inspo. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så vältagna bilder och så mycket roliga inlägg! Behöver väl inte förklara så mycket mer. Skriver fantastiskt bra små texter också. Ja, och hittar på så jävla mycket fabulösa grejor hela tiden att det känns som om man själv frusit fast i sin soffa och möglar i öronen. Ge mig ditt lajf kvinna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sandra queenen Beijer. Så jäkla påhittig blogg med så roliga inlägg och snygga bilder. Jag förstår inte hur hon kommer på allt om jag ska vara helt ärlig. Är på små upptåg hela tiden och gah på hennes drömmiga hem och supersnygga p-vän och kläder i garderob. Så himla snäll också och smart och ja, en superkvinna helt enkelt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi är minsann bägge ifrån Småland och jag vet nog ingen som passar så bra i kort hår. Så jäkla smart och vettig och bilderna från Edinburgh där hon bor är fantastiska. Så duktig fotograf! Med denna tjej skulle jag gärna byta alla mina kläder då hennes är to die for. Och dialekten, myyyyys, känns som hemma! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är verkligen en overload av superkvinnor här alltså och Flora är en av dem. Så jävla smart och påhittig. Älskar hennes diskussionsinlägg och hon skriver fantastiskt bra. Och kläderna, holey moley. Så mycket inspiration. Så trevlig och ödmjuk person irl också. (Gud, när använde man irl senast hehe?) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Emelie. Så fina bilder och så fin person. Och smart som alla andra. En massa fina kläder och texter och hon gör så fina illustrationer. Väldigt glad och fin och ja, puss på dig. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En av de bästa bloggar jag vet. Sån humor som jag gillar och en jävla powerkvinna som skiter i alla regler och annat trams. Snusar och kommer från Norrland. Målar fantastiska tavlor. Älskar alla hennes gifs och bilder och bloggen är så exklusiv då inlägg endast kommer ut på onsdagar. Ser fram emot dem som fan varje gång. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så smart. Så queenig. En blogg om feminism och politik. Den smartaste av hjärnor kleggar runt innanför hennes pannben, lovar. En massa bra filmtips och argumenterande inlägg. Man lär sig något nytt varje gång och jag ÄLSKAR när folk inte är rädda för att sticka i folks ögon. Sedan gör hon skitfina smycken också. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Har en garderob som hämtad från himmelriket och en karl, som hon snart ska gifta sig med, från samma plats. Så jäkla fina bilder och smarta ord. Så ödmjuk och härlig och här är det inspo-varning på hög nivå. Pastelligt och ljusa bilder som man blir så glad av. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Från samma stad minnsan. Småland rules. Fruktansvärt duktig fotograf och bilderna är så inspirerande och man blir så glad. Hittar på en massa kul och omger sig av fina saker och denna tjej har btw änglahår hämtad från alvriket i Sagan om Ringen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En nyupptäckt blogg som är en ny favorit. Så fina kläder och bilder. Blir inspirerad och vill bara ge mig ut och köpa en helt ny garderob. Bor just nu i London så det är roligt att få följa med där. 
 
 
 
 
 
 
Ja, det var dem jag läser just nu. Har ni någon blogg ni tycker att jag missat? En egen eller någon ni tycker om. Berätta gärna för moi. Puss! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Frida skriver:

åh så många bra bloggar! Älskar verkligen alla <3

En jag dock vill tipsa om är Lovisas http://polichinelle.se/ som är en perfekt blandning av outfits/matbilder/feminism. Och när jag ändå är igång så kan jag ju tipsa om min blogg, http://weareallstoriesintheend.blogg.se/ som handlar om mitt liv som vintageälskande politik och internationella relationer-student i Brighton :)

Svar: Tack fina du! Ja, Lovisas läser jag ju faktiskt ibland! Stor kram och tack för tipset <3
.

Den 2015-06-02 klockan 21:38:11
URL: http://weareallstoriesintheend.blogg.se
Anonym skriver:

Älskar Fridas ovan, Linn wiberg!

Den 2015-06-02 klockan 23:23:09
sandra. skriver:

men PUSS!

Den 2015-06-03 klockan 17:37:06
URL: http://sandrabeijer.se
Sandra skriver:

Läser ju alla du tipsat om ovan plus typ tusen till men älskar verkligen Frida Vega Salomonssons blogg och vill därför tipsa om den :)

Den 2015-06-03 klockan 18:29:10
URL: http://atilio.blogg.se
Sara skriver:

Några av mina favoriter också! Din med såklart :) Läser även: amandajnsn.se , kjolhelaveckan.blogg.se, aliciasivert.blogspot.se och hjartesmil.com!!

Den 2015-06-03 klockan 23:20:57
sara skriver:

men alltså vilken ära att få vara med på den listan! läser ju din med! hurra

Den 2015-06-12 klockan 09:07:04
URL: http://sara.metromode.se
lovisa skriver:

va fint att frida tipsat om mig här ovan, blev jätteglad! <3 och finfint inlägg. läser nästan alla du länkade och fler där till. måste börja sålla lite i min bloglovin'-lista tror jag...

Den 2015-06-14 klockan 11:57:57
URL: http://polichinelle.se
elise skriver:

det här var fan något av det finaste jag läst. kände ba' SYSTERSKAP FTW när jag läste det hela. åh <3

Den 2015-06-14 klockan 16:09:57
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Health Insurance Agent Sour Lake skriver:

Looking great work dear, I really appreciated to you on this quality work.
Nice post!! these tips may help me for future.

kem trị nám cho nam skriver:

Sản phẩm giúp loại trừ độc tố và ngăn không mang đến những sắc tố tích tụ khiến cho da xỉn color và hình thành nên nám.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0