Det stora inför-vintagebloppisen-inlägget!

 
 
 
Idag har jag varit hemma och donat inför Vintagebloppisen som är nu på söndag (OBS OBS!) 
 
 
 
 
Jag har prismärkt och strukit och hängt och vikt. 
 
 
 
 
 
Och druckit kaffe och snusat en liten snusis. 
 
 
 
 
 
Och satt på mina gamla visitkort på kläderna så att folk vet vad som är mitt. Och ska ha ett samvete att de icke ska stjäla. Men det tror jag inte <3 
 
 
 
 
Här en liten hög med sjalar och blusar och kjolar. De flesta kostar 50 eller 100 pix. 
 
 
 
 
 
Denna fina bustier kommer att säljas. Så fin med alla paljetter! Dock lite liten för moi. 
 
 
 
 
 
Och denna citrongula femtiotalare kommer att hänga på sin galge och vilja bli köpt. 
 
 
 
 
 
Och denna som är från Tidens Melodi och så jävla fin! Dock inte riktigt min stil känner jag. Jag hoppas att någon annan kan glädjas åt den. Se bild hur den ser ut på här.
 
 
 
 
 
Denna är inhandlad i Blädinge i Småland för två somrar sedan och har varit med om en helt sagolik natt på en gammal Tyrol. Sovandes i en bil och dansandes barfota. Se bild hur den ser ut på här. 
 
 
 
 
Denna med världens finaste krage köpte jag på Hötorget för längesen. Man kan ha den till kjol eller som klänning. Kolla här. 
 
 
 
 
 
Och detta är torpaklänningen från sommaren 2013 när jag bodde i ett torp utanför Uppsala.
 
 
 
 
Denna väska är från en loppis i en kolonilott i Uppsala nära min gamla lägenhet. 
 
 
 
 
 
Och den här kjolen är <3 
 
 
 
 
Denna fantastiska gröna köpte jag på Tradera och hade på ett bröllop i Central Park i New York. 
 
 
 
 
 
Och här är lite av den stora skohögen. 
 
 
 
 
 
Dessa älskar jag men de är för små... buuuuu. 
 
 
 
 
 
Dessa också. 
 
 
 
 
 
Helt oanvända mohedatofflor!
 
 
 
 
 
Och så fina sandaler i skinn. 
 
 
 
 
 
Och vans som är nästintill helt oanvända. 
 
 
 
 
NU ser ni till att komma till Grillska huset på söndag mellan klockan 11-16! Klicka här för att se affischen med mer info! 
 
 
PUSS!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Johanna skriver:

Åh vad fint allting var!! :D

Den 2015-05-26 klockan 16:10:54
URL: http://johannasstyling.wordpress.com/
Mia skriver:

Fina kläder! Men länkarna till hur kläderna ser ut på är tyvärr fellänkade.

Den 2015-05-28 klockan 02:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0