Istället för den obligatoriska födelsedagsblomman.

 
 
Obs! Varning för barnsligt do-it-yourself-tips. Passar perfekt när du ska på middag eller fest och vill göra något annat än att ge en blomma. Den ätbara faktorn är också ett stort plus. 
 
 
 
Du behöver: 
1 st kruka
2 påsar polly
2 påsar geléhallon
2 gurkor
Lite tidningspapper
Tandpetare
 
 
Så här gör du:
1. Rengör krukan
2. Fyll botten med lite tidningspapper
3. Sätt i gurkorna och forma lite tidningspapper runt så att de sitter fast
4. Fyll på med pollys
5. Bryt tandbetarna på mitten. Sätt ett geléhallon på ena änden och den andra in i gurkan
6. Fyll hela gurkorna med det mellanrum du vill ha. Mitt motto är ju mer desto bättre...
 
 
 
 
Puss! 
 
 

Kommentarer
Daisy skriver:

Vill så ha en sådan i födelsedagspresent

Den 2015-05-03 klockan 20:38:25
URL: http://vinylbrus.blogspot.com/
Caroline Åsgård skriver:

Haha åh nu slungades jag tillbaka till barndomen till faderns 30årsfest. Minns att han fick en sån och jag fick äta upp alla godisar!

Den 2015-05-03 klockan 21:33:14
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com
akko skriver:

Vi brukar också göra sådana! Fast vi tillverkar egna jello shots istället för geléhallon

Den 2015-05-04 klockan 09:53:48
veckomagasinet Anne von Porat skriver:

Du är ett geni måste jag säga!

Den 2015-05-04 klockan 10:11:37
URL: http://veckomagasinet.com
Amanda Jonsson skriver:

Hahaha åh!! Minns att kompisar brukade få sådana på barnkalasen förr i tiden. Ätbara grejer e ju gött så varför inte fortsätta med det liksom!!

Den 2015-05-17 klockan 23:40:24
URL: http://ajonssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0