"Jag vill undvika hela det avslutande spermasprutet så att säga" - Intervju i Ligga med P3 om Natural Cycles.

 
Ni är några som efterfrågat en liten sammanfattning/recap på hur det går med mitt användande av Natural Cycles. Och eftersom mitt nylle syns lite här och där på deras kampanjer samt att jag vill vara eder trogen så är er önskan min lag. Jag hade tänkt att skriva ihop en liten sammanfattning här på bloggis men när Ligga med P3 ringde mig och ville göra en intervju, varför inte lyssna på min ljuva stämma istället? Variation hurra! Dessutom så berättar Pauline om hennes upplevelser av att mäta temperaturen och my gosh jag älskar hennes röst. Så härlig och... vacker! Hon verkar ha fått lite pli på sin mätning också och det motiverar mig att fortsätta. Rebecka berättar också om hur hon tycker att det fungerar för hennes. Så skitbra att lyssna på hörni! 
 
Jag vill redan nu varna känsliga lyssnare. Där räknar jag in mormor (hej mormor!) och eventuella släktingar som inte vill ha visuella detaljer om mitt sexliv (Hehe). Nej, så farligt är det inte. Flamsar bara på i en passage om "spermasprut" som ska undvika att nå min befruktingsapparat. "Jag vill undvika hela det avslutande spermasprutet så att säga". Så, nu har ni redan läst det. Let's move on. 
 
 
Klicka på bilden ovan för att lyssna eller klicka på denna länk! 
 
 
Ni får gärna fråga om ni undrar något mer i kommentarsfältet och också skriva om ni har några synpunkter. Puss och kram, ni är bäst! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Pangsippan skriver:

Åhh vilket underbart inlägg, letar bara efter gilla-knappen ;) Var så mycket kloka grejer du sa och en ära för mig att få vara med i samma program som du! Förstår verkligen sperma-sprut känslan ^^ kommer börja använda det ordet flitigt! Hoppas det går bra för dig framöver i p-djungeln. Är inte helt lätt att hitta sig fram där :P Stor kram

Svar: Tack själv bloggsyster! ♥️ Lycka till själv och stor kram!
.

Den 2015-09-09 klockan 13:24:35
URL: http://www.pangsippan.se/
Elin-kristen feminist skriver:

Det som gjorde mig upprörd var att barnmorskan snackade goja åtminstone från ett svenskt perspektiv. Barnafödslar från sena tonår har inte varit så vanligt som många tror utan normalt gifte sig "vanligt folk" från mitten till slutet av tjugoårsåldern och därmed bör kvinnorna fram till dess haft naturliga menscyklar. I vissa perioder var äktenskap först efter 30 normen. Att man därefter födde många barn och ammade stämmer men detta är också fullt naturligt för många kvinnor i vår tid också, de flesta skaffar ju barn från ca 25-35 och många använder inte preventivmedel tills de fått de barn de vill ha. Den stora skillnaden är hos äldre kvinnor där betydligt färre föder barn efter 40 och 45.

Den 2015-09-09 klockan 13:37:52
URL: http://elliha.blogspot.com
Anonym skriver:

Hoppas att du får fler gröna dagar så småningom! Jag är så himla nöjd med NC, nu efter 10 månader har jag 9 röda dagar per cykel, och känner mig jättetrygg och kan släppa in spermasprut också, he he. Fast jag har ju ett väldigt regelbundet liv pga barn, det gör det enklare att mäta temp. Kram!

Den 2015-09-12 klockan 07:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0