I min stringhylla.

 

Det var ju många om och men innan min stringhylla kom upp på min mintgröna vägg i 

köket. Det knackades och funderades, borrades och rynkades på pannor. Men så äntligen

kom den upp på väggen efter min pappas magiska recept och hänger där ännu. Men vad

får nu den äran att stå i den?

 

 

 

Högst upp står min hushållsvåg som jag fyndade på tradera för 50 kronor. Jag har minsann en

likadan som fröken Adolfsson!

 

 

 

Jämte den står min uppläggningsfat från JIE Grantofta som jag köpte på Myrorna för 35 kronor!

Dekoren heter "Allmoge" och är gjord av Ella Bergstrand. I den står ett annat fat av okänt

märke.

 

 

 

På andra hyllan står en söt kastrull som jag köpte på Röda Korset för en tia.

 

 

 

Jämte den står mina rådjur. Den stora köpte mamma till mig och den lilla köpte jag själv

Vaksala torg.

 

 

Och så min puderrosa tekanna som jag inte riktigt vet vart jag köpt?

 

 

 
 
Lite kokböcker! "Sju sorters kakor" från Ica förlaget 1954, min rosa hälsokokbok, Hemmets
kokbok från 1940 och en bok om muffins.


 

 

Min ärade servis "Kryss" från Uppsala-Ekeby.

 

 

 
 
Och så sist men inte mins min radio som jag fick i inflyttningspresent av mormor!
 

Kommentarer
Anna skriver:

Fin hylla! Jag gillar uppläggningsfatet skarpt!

Den 2012-07-26 klockan 19:57:07
URL: http://annagrundberg.blogspot.com
lisa skriver:

yjusigt

Den 2012-08-14 klockan 11:10:56
URL: http://popflickan.blogg.se
lisa skriver:

tjusigt*

Den 2012-08-14 klockan 11:11:20
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0