Ja, det är väl typiskt mig antar jag.

 

 

 

Imorgon ska jag på vårbal. Fantastiskt kul, men givetvis har jag mött ett litet

hinder på vägen. Idag när jag testade min klänning så insåg jag att mina

tuttar växt en aning, för jag drabbades av andnöd så fort jag drog upp

dragkedjan. Ja, det är väl typiskt mig antar jag. Att testa klänningen dagen

innan och inse att man växer lite här och där och att inte alla kläder anpassar

sig med sin föränderliga kropp.

 

Så det blir till att dra in magen och hålla andan medan jag smuttar champagne

och äter tre-rätters. Och helt enkelt inte låtsas om att jag kan luta hakan mot

mina boops.

 

Och så har jag köpt ett väldigt fint hårspänne som jag ska ha i håret och blå

öronhängen som ska sitta på öronsnibbarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0